Beveiliging 3.0 binnen Corian Security

Vorig jaar voorspelde de Nederlandse Veiligheidsbranche tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst van de branchevereniging dat het beveiligingswerk een ander karakter krijgt en de beveiliger 2.0 een bredere verantwoordelijkheid.

Al sinds jaar en dag zijn we bij Corian Security bezig om nieuwe en innovatieve ideeën te implementeren in onze dienstverlening om deze nog beter en vooruitstrevender te maken. Inmiddels durven wij zelf te stellen dat binnen onze specialiteit mobiele surveillance en alarmopvolging wij al toe zijn gekomen aan beveiliging 3.0

Techniek en beveiliging

De laatste jaren heeft de techniek een nog belangrijkere rol opgenomen in de wereld van het beveiligen. Door het toepassen van slimme technieken zijn alarmcentrales en beveiligers in staat om een snellere en betere inschatting te kunnen maken van een eventueel risico bij een alarmmelding, bijvoorbeeld door integratie van cameratoezicht met slimme camera’s en gebouwbeheer op afstand kan men snel op of afschalen. Indien gewenst kunnen onze surveillanten via hun iPad live meekijken op de camera’s, ook kunnen alarmmeldingen door een speciale koppeling met de alarmcentrale zonder tussenkomst van een centralist direct op onze telefoons binnen komen.

Beveiliging 3.0 binnen onze dienstverlening

Bij alarmopvolging wordt nog altijd gedacht dat we traditioneel enkel reageren op inbraak-, brand- en storingsmeldingen en aanverwanten meldingen. Daar de techniek de laatste jaren veel veranderd heeft in de mogelijkheden en toepasbaarheid van doormelding is onze dienstverlening mee veranderd. Tegenwoordig kan men voor de alarmopvolging dan ook terecht voor alle soorten alarm- en meldingen, zoals;

  • Storingsmeldingen aan koelingen en vriezers (via doormelding of centrale van bijv. Carrier of Fri-Jado)
  • Lekkage / water detectie meldingen
  • Storingen aan technische installaties
  • Persoonsalarmeringen in de zorg
  • Paniekalarmering personen (X-Guard / SMC Quick Response)
  • Overlast meldingen (Woonstichtingen / VvE)

Door de protocollen van de meldingen die de klant opgevolgd wenst te hebben volledig af te stemmen op de wensen en eisen van de klant kunnen onze surveillanten in de meest voorkomende gevallen een melding verhelpen of vaststellen dat er externe hulp noodzakelijk is. Door de protocollen zo goed mogelijk op de meldingen af te stemmen voorkomen we in de meeste gevallen dat er onnodig een externe partij zoals een storingsmonteur ter plaatse moet komen.

Organisatorische maatregelen

In veel gevallen zie je dat men voldoende aandacht heeft geschonken aan de technische beveiligingsmaatregelen van een pand, terwijl de organisatorische maatregelen vaak worden vergeten maar niet minder belangrijk zijn, sterker nog, de twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Elektronische alarmering is namelijk alleen echt zinvol als er ook voldoende organisatorische maatregelen zijn getroffen om op een alarmmelding te reageren.

De veiligheid van een pand valt en staat met een juiste mix van beide maatregelen. Is er binnen uw bedrijf een aangewezen persoon en/of verantwoordelijke voor het afsluiten van het pand? Heeft u een deugdelijk sleutelplan? Worden alarmcodes van personen die niet meer in dienst zijn gewijzigd? Slechts een kleine greep uit de diverse organisatorische maatregelen die u als bedrijf kan treffen.

Eerlijk gezegd zien wij onze klanten meer als partners, veiligheidspartners. In onze partner rol adviseren wij op coachende manier onze klanten op het gebied van veiligheid gerelateerde zaken. Waarom? Omdat wij samen met de klant willen komen tot een naadloze aansluiting van de technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen waardoor de klant minder risico loopt en wij aan de andere kant nóg beter ons werk kunnen doen!

Specialist in oplossen van incidenten

Mocht het bij een melding alsnog blijken dat er enige onregelmatigheden of een incident heeft plaatsgevonden dan zullen onze surveillanten handelen volgens een vooraf opgesteld actieplan. Door goede samenwerkingen met calamiteitendiensten zoals Holland Herstel Groep en Dolmans en andere partners zijn wij in staat om vrijwel alle incidenten zo goed mogelijk op te lossen waardoor de bedrijfsvoering of bedrijfsprocessen van de klant zo min mogelijk hinder ondervinden. En als dat betekent dat wij zelf een dweil of een stofzuiger moeten pakken om hand en span diensten te verrichten dan zullen we dat ook zeker niet laten.

Kennis maken met beveiliging 3.0?

Wij komen graag bij u op de koffie om alle mogelijkheden en wensen te bespreken om voor u tot de beste beveiligingsoplossingen te komen. Bel of mail ons om een vrijblijvende afspraak te maken! 076- 887 97 34 of info@coriansecurity.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *