Specialist in het oplossen van incidenten

Met een juist pakket aan maatregelen waaronder bijvoorbeeld mobiele surveillance, alarmopvolging en het daarop naadloos aansluiten van de organisatorische en technische beveiligingsmaatregelen verlagen we samen met u als klant het risico op inbraak en/of incidenten. Mocht het ondanks al die maatregelen dan toch voorkomen dan wilt u uiteraard dat het proces daarna tot in de puntjes is geregeld, daar geven we u in dit artikel graag meer uitleg over!

Een incident, wat nu?

Een veel gestelde vraag van klanten is wat onze werkwijze is bij het aantreffen van een daadwerkelijke inbraak, vernielingen of andere incidenten. Het antwoord daarop is echter vrij simpel; Wat wilt u allemaal door ons geregeld hebben bij een incident? Samen met u als klant stellen we voor incidenten een geheel op de bedrijfsmatige en persoonlijke wensen afgestemde procedure op. In die procedure is vrijwel alles bespreekbaar, hieronder ziet u een beknopt voorbeeld van een procedure bij een incident:

  • Vaststellen van de soort situatie.
  • Alarmeren hulpdiensten indien noodzakelijk.
  • Alarmeren klant indien gewenst en klant situatie laten melden bij verzekeraar.
  • Bevriezen en veilig stellen van mogelijke sporen.
  • Foto’s maken van situatie.
  • Herstellen en opruimen van schade en/of tijdelijke herstelwerkzaamheden i.s.m. Salvage of 24-uurs calamiteitendienst.
  • Foto’s en rapportage naar de klant versturen.
  • Klant kan volgende dag inventariseren en met alle documentatie aangifte doen.

Onze surveillanten op de alarmopvolging zijn vaak als eerste ter plaatse bij inbraken en/of incidenten. Zij zullen zich zo goed mogelijk inspannen om volgens procedure ervoor te zorgen dat de bedrijfsvoering of bedrijfsmatige processen zo weinig mogelijk hinder ondervinden waardoor u de volgende ochtend zo snel mogelijk weer aan het werk kan. Daarbij zullen wij het ook zeker niet laten om zelf bijvoorbeeld de stofzuiger erbij te pakken.

Door de grote mate van flexibiliteit van onze collega’s en in onze samenwerkingsverbanden is het mogelijk om in de uren na een incident of tot definitief herstel snel op te schalen waardoor een beveiligingsbeambte ter plaatse komt met het doel uw pand te bewaken.

In sommige situaties of bij ernstige incidenten heeft één van de hulpdiensten de leiding, daardoor kan het voorkomen dat sporenonderzoek pas de volgende dag wordt uitgevoerd, ofwel neemt Stichting Salvage in opdracht van uw verzekeraar de leiding om het incident op te lossen en met u te denken aan passende noodoplossingen.

Verbindende schakel

Alarmopvolging is meer dan het opvolgen van enkel alarmmeldingen. Wij zorgen van A tot Z voor de veiligheid van uw pand buiten openingstijden. Als beveiligingsbedrijf beschikken we vaak over veel pandkennis waardoor we een verbindende schakel zijn tussen uw organisatie en de hulpdiensten. Het oplossen van incidenten zit in de DNA van onze alarmopvolging, daardoor is Corian Security met recht dé specialist op het gebied van alarmopvolging!

Ook ontzorgd worden?

Wilt u op het gebied van alarmopvolging ook ontzorgd worden of bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem gerust contact met ons op via onze chat, telefoon: 076- 887 97 34 of per e-mail: info@coriansecurity.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *